Toyota Corolla E11

Köszöntelek az oldalon!

2025. március 10. - NoszJani

Ezt az oldalt egyfajta naplónak hoztam létre, hogy követni lehessen, hogy alakult 1997-es Corollám élete, mióta nálam van.  Nekem ez nem az első ilyen autóm. A család 1997-ben szalonból vett egy ilyet, akkor az is ugyanebben a színben és felszereltségben az első szállítmány E11 Corolla volt, ami az országba érkezett,  Ez az autó, amiről ez a log szól egy hónappal később 1997 Szeptemberében került forgalomba.  A dolog érdekessége, hogy ez a szín ugye elég ritka ilyen halvány piros árnyalat, 3M7 Rúzspiros nevet viselte akkor. 

fej.jpg

12 éve kb 3 utcára tőlünk mégis megjelent egy másik ugyanilyen autó. Ugyanez a szín, a felszereltség, a kárpit, minden egyezett. Mellé is álltam akkor egy-két fotó erejéig, (így szerepelhet az akkori és a mostani autóm egy képen) és hagytam is egy levelet az ablaktörlő alatt a másik tulajnak, hogy ha van kedve beszélgetni az autókról, tapasztalatot cserélni, satöbbi, akkor keressen fel.

1.jpg

Fel is keresett, Miklós akivel azóta évente egyszer kétszer levelet váltottunk, néha találkoztunk és beszélgettünk zenéről, autóról, családról, aztán én meggondolatlan döntéseim egyikében eladtam a FEJ rendszámú Corollát, és egy Multiplát vettem helyette (hagyjuk, tudom, tudom....) de akkor - 9 éve is megírtam már Miklósnak, hogy ha a Corollája eladó lesz, feltétlenül nekem szóljon először. Aztán ezt a levelet megismételtem 2 évenként. Így történhetett, hogy 2 hete Miklós egy levelet írt nekem, miszerint a Corolla eladó, és az ára is egészen baráti, így aztán gyorsan eladtam az épp remek kis Suzuki Swiftemet és belevágtam ennek az autónak a megvásárlásába.

Az autó egy teljesen alapfelszereltségű Toyota Corolla E11 Sedan, a felszereltség neve Harmony, ami kimerült a rádió előkészítésen, szervókormányban, 1db légzsákban, pót-féklámpában, Sem ABS sem központi zár, sem klíma, sem elektromos ablakok, sem rádió, semmi nem volt benne. Puritán egyszerűsége a megbízhatóság záloga, Ezt a felszereltséget a Toyota egyébként azt hiszem csak a balkéni országkba szánta, nálunk nyugatabbra talán a Linea Terra felszereltség volt a minimum. Annak már a lökháritó alsó fele fényezett volt :) 

terra.jpg

Na de kanyarodjunk vissza ehhez a példányhoz. A nyers adatokat bárhol megtalálod a típusróla neten. Ennek az autónak Én vagyok a 3. tulajdonosa, a második Miklós volt 17 évig, előtte egy barátja. A nevét nem tudom, de biztosan nem Grószenfeller Tasziló volt a neve. Ez biztos. Szóval az autó alapvetően nem rossz, árához képest korrekt vétel volt, de azért vannak vele gondok. A fotókon jól látható, hogy a karosszéria állapota hagy kívánnivalót maga után. Miklósék nem baleseteztek vele, de a korábbi tulaj biztosan egy két koccanást begyűjtött vele, de Miklósék idejében is keletkeztek úk karcok, horpadások, fakulások.  Íme néhány fotó a vásárláskori kasztni hibákról:

Én nem monodm, hogy nem rozsdás, mert biztos van rajta, van ahol én is látom. Elsősorban ezek ott szoktak rozsdásodni ahol sérülve majd javítva voltak, de a küszöbvégek, vagy az ajtók alja, sarka is tipikus rozsdásodási gócpont. Meg megáll a sár a sárvédő ív belsejében, ott is megindulhat.  Van ezekből is egy kicsit itt egy kicsit ott, de bőven a megoldható határon belül és ami jó hír, állítólag az alváz nem problémás, műszakilag az autó rendben van szépen siklik az úton, a beltér nagyjából rendben van, szóval pont olyan, mint egy használós 27 éves Corollának lennie kell.  Érdekelne, egy MűhelyPRN mit szólna hozzá?

Szóval az autó itt van, az állapota kielégítő, a vizsga augusztusig érvényes, a kilométer 198 ezer sokszáz volt vásárláskor most már 199500 fölött van. Kezdődjék a foglalkoztatása. 

Első körben a kerekeket festettem le, mert elég csúnyák voltak. Ez volt mondjuk az első törődés, illetve a második, mert az első egy kicsi polír volt, az autó jobb hátulján volt egy fehér volt, gondolom valami javítás, ami szintén csúnyán lett javítva, vagy nem tudom, de ezt könnyedén le lehetett polírozni, ugyan szép "fényes" még nem lett de jól áll neki a távolság, a többit pedig majd ha lesz miből, veszek jobb polír szereket, és ha lesz szép idő, akkor megcsinálom, vagyis megpróbálom megcsinálni szebbre. Vagy keresek valakit akinek van gépe és majd úgy. Na de lássuk, akkor ilyen volt, ilyen lett:

A kerekek pedig ilyenek voltak és ilyenek lettek. Egész szép "újszerű" de legalább is sokkal jobb kiállást kölcsönöz az autónak így, mint úgy. Igaz? :) 

Köszönöm, hogy megtekintetted az első bejegyzést. Ha szeretnél kérdezni, vagy támogatni a projektet, akkor a kapcsolat menüpont alatt megtalálod a lehetőségeket.

17.jpg

18.jpg



Köszönettel:
 Yani 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://toyotacorolla.blog.hu/api/trackback/id/tr3818813502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása